Kansainvälinen Huviveneenkuljettajankirja

Veneen vuokraukseen ulkomailla on hyvä olla todistus veneilytaidoista. Se joka yleisesti vaaditaan Euroopassa on Kansainvälinen Huviveneenkuljettajakirja. Sen myontää Suomessa liikenneministeriö veneilytaitosi koskevaa todistusta vastaan.

MVS tarjoaa nyt jäsenille, joilla on vähintään kahden kauden veneilykokemus kipparina, mahdollisuuden saada tarvittava todistus (SPV:n Venepäällikkötutkinto) näin:

• Nyt vielä jatkuvan veneilykauden aikana teet käytännön kokeen Merihaan vesillä joku arki-ilta (satamamanööverit, mies yli laidan, veneen käsittely, miehistön ohjaus, jne.) sekä
  • myöhemmin syksyllä osallistut yhtenä arki-iltana teoria-luennolle Kummeli-toimistossa, ja toisena iltana teet kolmen tunnin teoria-kokeen (ja mahdollisesti tunnin kokeen Euroopan sisävesiliikenteen säännöistä). Molemmissa tenteissä saa olla kurssikirja mukana.

Teoria sisältää: hyvä veneilytapa, päällikön vastuu, paikanmääritys, sorto ja virta, vuorovesiopin perusteet, merimatkan suunnittelu, rajoitettu näkyvyys ja yöpurjehdus, veneen huolto ja kunnossapito, kansainvälisen veneilyn käytännot, meripelastus ja veneily-ympäristö ja sääoppi.

Kurssi maksaa 60€, joka sisältää kurssikirjat. Omat navigointivälineet (harppi, astlevi, viivain, lyjykynä) mukaan.

Jos olet kiinnistunut, ota yhteyttä minuun: mvs.koulutusvastaavaXmerihaanveneseura.fi (korvaa X-merkki @-merkillä). Käytännön kokeet voivat alkaa jo täällä viikolla.

David Price, koulutusvastaava, 050 4837282